«Ми систематизовано маємо протидіяти дезінформації», – засновник проєкту «БезБрехні» у Луцьку

27 Листопада 2021, 11:20
Олександр Гороховський 720
Олександр Гороховський

В обласному центрі Волині триває шостий West Media Forum. Він проходить під лейтмотивом «Правді потрібні медіа».

26 листопада у блоці «Локальні медіа і протидія дезінформації. Неоціненний потенціал» виступив Олександр Гороховський – голова правління ГО «Центр аналітики і розслідувань», засновник проєкту з протидії дезінформації «БезБрехні».

Основна діяльність команди Олександра – розбудова регіональної мережі проєктів з протидії дезінформації. Цю ідею почали реалізовувати з 2018 року на волонтерських засадах.

«Працюючи у форматі протидії фейкам, дезінформації, спілкуючись з колегами, ми дуже багато обмінювались досвідом. Якось в одній з розмов ми задали одне одному питання: а для чого ми це робимо? Як казав Кучма, «Шоб шо?». Зараз це може смішно, але тоді, в 2016 році це був новий тренд», – розповів Олександр.

Олександр Гороховський
Олександр Гороховський

Команда довела своєю роботою, що їхня ідея працює, адже вдавалася розбудова мережі проєктів з протидії дезінформації на регіональному рівні.

Читайте також: «Соцмережі – чудове поле для маніпуляції чи дезінформації», – медіаконсультантка Олена Дуб

У 2021 році вже реалізовують четвертий проєкт. За словами Олександра, літом цього року аналітики Яндекс опублікували своє дослідження, де вивели карколомну цифру, що 72% усіх фейків про вакцинацію генерується 12 центрами. Це центри, які генерують весь потік дезінформації.

«Фейсбук щомісяця видаляє або маркує як неправдиві близько 30-50 мільйонів оригінальних повідомлень дезінформації. Такий обсяг є чітко систематизованим та структурованим. Тому всі ми маємо точно так само систематизовано протидіяти всій цій дезінформації», – наголосив Олександр.

Також спікер додав, що це потрібно робити для того, щоб коли у нас станеться чергова пандемія, ми не виводили якийсь інший термін, такий як, наприклад, інфодемія.

«Це наша з вами реакція на інформаційні «вкиди». Якщо ми з вами бачимо тисячу «вкидів», фейків на ту чи іншу тематику, то нам здається, що це хаос. Але насправді цей хаос дуже впорядкований», – пояснив чоловік.

Олександр Гороховський
Олександр Гороховський

З 2019 року команда перестала працювати з окремими журналістами й почала співпрацювати вже з цілими редакціями. Взяли в менторство редакції з різних регіонів України, які створюють як текстовий контент, так і відео.

Читайте також: «Потрібно інвестувати в кібербезпеку, чого б це не коштувало», – Вайдас Салджаніус на West Media Forum

Редактори аналізують різноманітну інформацію й викривають фейки та дезінформацію. Також сформували віртуальну редакцію експертів (США, Європа та Україна), які будуть проводити навчання партнерів з регіональних медіа.

«Чому важливо акцентувати роботу на регіонах? Кожен регіон, це невеличка своя інформаційна бульбашка. У кожного регіону свої особливості. Бо, наприклад, я сидячи у Києві, чи мої колеги – вони ніколи не зрозуміють, чим живе та область. Чому цей фейк, ця дезінформація саме тут важлива, чому вона б’є по вразливих групах. Тому, напрацьовуючи цю стратегію з кожною редакцією, ми намагаємось сформувати ефективну роботу у кожному регіоні, враховуючи всі ці особливості. Бо, наприклад, те, що працює в Луцьку, не працює в Краматорську, те, що працює в Тернополі, не працює в Запоріжжі», – пояснив Олександр Гороховський.

Повна програма форуму доступна на сайті. За перебігом West Media Forum можна спостерігати онлайн.

West Media Forum шостий рік поспіль організовує CID Media Group за підтримки Європейського Союзу (European Union in Ukraine). 

Зміст форуму є виключною відповідальністю організаторів і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39